Tradición e actualidade do heroe cabaleiresco masculino nas lendas familiares galegas. Mito e realidade na literatura galega contemporánea
Theses
Autor: Xulio Pardo de Neyra
Director: Ramón Villares Paz
Ano: 2002
RESUMO
«Dende o Rexurdimento, a maior parte dous intelectuais encargados de dar forma á cultura galega empeñáronse en proclamar o "algo medieval" que subxacer tras os intereses e o espírito da ideoloxía rexionalista de Galicia. Así pois, os tempos pasados da Idade Media foron obxecto dun culta e unha veneración que non dubidaba en significar ata o máis sublime calquera dos ditados da época, aínda que para iso fose necesario considerar os señores da guerra como traslados das primeiras ansias galleguistas da nación. Por outro lado, o propio espazo imaxinario colectivo galego, mantiña vivos os recordos dos vellos cabaleiros medievais e as súas andanzas, emparentadas en moitas ocasións con seres fantásticos que non facían máis que destacar o seu carácter sublime. Coa entrada do novo programa do pensamento nacionalista, tanto o agrarismo polo medievalismo como o conseguintes espazo nobiliario que levaba implícito seguiu estando ben apuntalado. Neste sentido, dende as primeiras páxinas da Nosa Terra, voceiro da opción nacionalista de comezos do s. XX, a maior parte dos escritores e ideólogos galleguistas demostraron un exercicio conscientemente debedor das pautas anteriores.
Desta forma, coa presente tese trato de poñer de manifesto a realidade e as característica que, sempre guiado por axéxaa da vía que trataba de dignificar o heroe cabaleiresco (ben medieval, ben moderno, pero que ambos os dous se unifican baixo o selo nobiliario), primaron e prevaleceron tanto no espírito do imaxinario colectivo tradicional galego como no do mesmo campo da propia fidalguía, o grupo de mellor conseguiu proclamalo dunha Manero constante a través dunha canle específica, e das lendas de familia que, en maior ou menos medida, encontramos en case todas as castas con orixes ou pretensións aristocráticas».
Desta forma, coa presente tese trato de poñer de manifesto a realidade e as característica que, sempre guiado por axéxaa da vía que trataba de dignificar o heroe cabaleiresco (ben medieval, ben moderno, pero que ambos os dous se unifican baixo o selo nobiliario), primaron e prevaleceron tanto no espírito do imaxinario colectivo tradicional galego como no do mesmo campo da propia fidalguía, o grupo de mellor conseguiu proclamalo dunha Manero constante a través dunha canle específica, e das lendas de familia que, en maior ou menos medida, encontramos en case todas as castas con orixes ou pretensións aristocráticas».